kontakt@ehandelsbladet.dk
fredag, januar 19, 2018
Facebook-annoncering

6 Tips Til Markedsføring På Facebook

Martin Sønderbæk

Facebook er en oplagt platform til at markedsføre din virksomhed. Afstanden mellem personen og virksomheder er pludselig blevet utrolig kort. Idag chatter kunder direkte med virksomheder i Messenger! Mange ser første gang et produkt på Facebook og det er muligt at skabe et fællesskab af dine kunder. Fordelene er mange og værktøjerne lige så. Her har jeg samlet 6 stærke tips til bedre markedsføring på Facebook.

 

Lav opslag som du selv gerne vil se

Forestil dig hvad du selv bruger tid på, når du bladrer igennem din nyhedsstrøm på Facebook. Hvor lang tid bruger du på at se billeder og hvor meget tid bruger du på video? Hvilke type indhold fanger din interesse? Når du laver dine opslag bør du altid tænke på din målgruppe – det er dem du skal underholde. Og husk lige at spørg dig selv om dit opslag ville være et opslag du selv ville bruge tid på.

 

Brug video

Der er mange fordele ved at bruge video i din markedsføring på Facebook. Om det er til dine Facebook opslag eller din Facebook annoncer – videoer ER det bedste. Og det er der flere grunde til:

  1. Du får større rækkevidde med video fremfor et billede eller et link.
  2. Du har lettere ved at fastholde målgruppen i længere tid
  3. Dine videoannoncer giver billigere rækkevidde
  4. Du kan oprette en målgruppe af personer der har set dine videoer

 

Indsæt en Facebook Pixel på din hjemmeside

Hvis du ikke allerede har en Facebook Pixel på din Facebook side, bør du indsætte den med det samme. Den gør det muligt for dig, at oprette en målgruppe af alle de personer, der besøger dine hjemmeside. Du kan dermed dermed lave remarketing og vise en annonce til alle dem der har besøgt din hjemmeside, men som ikke har fuldført deres køb. Desuden giver det dig mulighed for at tracke og måle dine resultater fra Facebook Annoncering.

 

Opret remarketing målgrupper

Som nævnt, kan du med Facebok Pixel’en oprette remarketing målgrupper. Remarketing målgrupper viser sig gang på gang at være den mest værdifulde målgruppe! Hvis du har en webshop ved du sikkert hvor mange der lægger varer I kurven, men forlader uden at fuldføre deres køb. Du kan oprette en målgruppe af netop dem har lagt varer i kurven uden at have fuldført og vise dem en annonce! Du kan endda vise dem annoncer af lige præcis de produkter de har lagt i kurven!

 

Test, test og test

Du har en idé om hvad der virker. Hvilke opslag dine følgere kan lide og hvilke annoncer, der vil konvertere bedst. Men før du har testet og analyseret dine resultater, kan du ikke drage disse konklusioner. For at optimere din virksomhed bør du foretage så mange test som muligt. Sørg for at teste på de ting der giver mening, men prøv forskellige typer opslag til din Facebook side. Når du laver Facebook annoncer bør du kun lave så mange test, som dit budget tillader. Men test på målgrupper, placering af annoncer, billeder, videoer, tekster overskrifter mm.

 

Forstå dine resultater

Det er vigtigt, at du sætter dig ind i dine resultater. Når du forstår dine resultater kan du løbende justere og tilpasse din markedsføring, så du bruger dit budget på det der fungerer bedst. Når du arbejder med dit data bliver du klogere på din forretning og din målgruppe. Til sidst står du med en rigtig god idé om hvordan din målgruppe tænker. Den info kan du bruge i flere aspekter af din virksomheder – lige fra produktudvikling til din markedsføring.

 

Jeg håber, at du kan bruge mine tips og hvis du har nogle spørgsmål kan du skrive en kommentar lige herunder.

 

Jeg hedder Martin S. Pedersen og jeg driver til daglig Facebook bureauet We Are Humans, hvor vi udelukkende laver Facebook annoncering.

 

God fornøjelse.