kontakt@ehandelsbladet.dk
onsdag, oktober 10, 2018
Uncategorized

Business: sådan skaber du opmærksomhed for dit brand gennem merchandise

For alle typer virksomheder handler opstarten om at skabe så meget opmærksomhed for brandet som muligt. Også virksomheder, der har været i gang i længere tid, kan have brug for at skabe mere opmærksomhed, hvis de eksempelvis er løbet ind i en død periode, eller hvis der er kommet nye konkurrenter på markedet. Her er nogle gode idéer til, hvordan du kan skabe opmærksomhed for dit brand.

 

Udlod merchandise med dit logo og firmanavn i konkurrencer

En af de bedste måder at skabe opmærksomhed og omtale for dit brand er ved at få dit logo og dit firmanavn eksponeret mest muligt. Det kan let gøres ved at producere fedt merchandise, der passer til din virksomheds branche, og få logoet trykt derpå. Dette merchandise kan så udloddes i eksempelvis Facebookkonkurrencer – på den måde vil vinderne af konkurrencen for eksempel modtage t-shirts med dit logo på, som de kan gå med og derved eksponere din virksomhed. Ydermere kan en Facebookkonkurrence hjælpe med at skaffe følgere til din Facebookside og eventuelt også din hjemmeside.

 

Deltag i offentlige arrangementer med virksomheden

At bringe medarbejderne med til et offentligt arrangement, hvor de er iført tøj med virksomhedens logo, eller hvor der er bannere og flag med virksomhedens navn, kan skabe meget opmærksomhed. Eksempelvis findes der massevis af motionsløb rundt omkring i landet, hvor man som arbejdsplads kan deltage. Ved at deltage i et motionsløb med logoet trykt på ryggen får medarbejderne en hyggelig dag ud af det, og du signalerer, at din virksomhed går op i sundhed og motion. Det kan skabe en fællesskabsfølelse blandt de ansatte, hvis de for eksempel skal løbe stafet, hvor de i samarbejde skal nå den bedst mulige tid.

Vil du gerne anskaffe merchandise med tryk på til din virksomhed, kan du finde det bedste lån og derved få råd til det med det samme.