kontakt@ehandelsbladet.dk
onsdag, oktober 10, 2018
Konverteringsoptimering

E-handel vinder fortsat frem

Internettet er efterhånden blevet en naturlig indkøbsplatform for forbrugerne, der bruger flere og flere penge på onlineindkøb. Tendensen ser ud til at fortsætte i 2019, hvor der højst sandsynligt vil blive sat nye rekord endnu en gang. Udover at E-handel er nemt og bekvemt, kan forbrugerne også sondere terrænet i langt større grad, end hvis de skulle ud af huset og trave gågaderne tynde. Danskerne har samtidig fået flere penge mellem hænderne, hvilket bl.a. giver udslag på omsætningen fra de danske internetbutikker. Et stigende antal brancher oplever således succes på internethandelsfronten.

 

Nye brancher

Internethandlen har været stigende i de sidste 10 år, hvilket skyldes mange faktorer. En væsentlig af disse er teknologiens udvikling. Vi behøver ikke engang sidde foran computeren og foretage indkøb længere – i stedet kan vi blot hive smartphonen frem og klare handlerne på farten eller hjemme i sofaen. Flybilletter, ferier, elektronik og tøj har længe været kendte vækstbrancher i forbindelse med E-handel, men flere og flere brancher støder nu til. Dagligvarebutikkerne oplever en stigende net-succes, hvor flere forbrugere i højere grad foretrækker at klare indkøbsturen på elektronisk vis. Låneudbydere er en anden branche, der oplever fremgang online, hvor forbrugere hurtigt og nemt kan låne en skilling, til det de lige har brug for. Et eksempel kunne være et firma som Minifinans.dk, der bl.a. tilbyder hurtige lån ned til 1000 kr.

 

E-handel øger omsætningen

Hvis du selv er produktsælgende i en eller anden form, og endnu ikke har skabt onlineplatform til at sælge dine produkter, er det bare med at komme i gang. Som det fremgår af de ovenstående linjer, kan internethandlens indflydelse ikke undervurderes. Sørg for at vær synlig online – så er der ganske gode chancer for, at du kan øge din omsætning gevaldigt. Du skal sørge for at skabe en webshop, som giver forbrugerne den bedste serviceoplevelse, så de vil vende tilbage til din butik. I denne forbindelse bør du tænke over forhold som f.eks. brugervenlighed, hastighed, design, grammatiske forhold, forbrugersikkerhed mv.