kontakt@ehandelsbladet.dk
tirsdag, oktober 9, 2018
Konverteringsoptimering

E-handlen stiger – få din forretning online

Gennem de sidste mange år er e-handlen i Danmark og hele verden steget markant. Derfor er det en rigtig god idé at få din forretning online, hvis ikke den er det i forvejen. På den måde skaber du mere synlighed om dine produkter eller ydelser.

 

Sådan kommer du online

Når du skal online med din forretning, så er det rigtig godt at holde en rødtråd ift. din markedsføring. Først og fremmest skal du have styr på din målgruppe, og hvad du kan hjælpe dem med, det er vigtigt, at du har fokus på dine potentielle kunder og deres behov. Derfor er det vigtigt, at dit materiale ikke bliver alt for sælgende.

 

  1. Hjemmesiden

Det er meget vigtigt, at du har en responsiv hjemmeside, dvs. at den tilpasser sig, ift. hvilken enhed der kommer ind på din hjemmeside – det betyder, at den skifter størrelse alt efter, om det er en telefon, computer eller tablet, der er kommet ind på din hjemmeside. I dag er der rigtig mange, som kommer ind via telefonen, derfor er det meget vigtigt, at du har et ordenligt set-up.

  1. Leads

Leads er alle de besøgende, der kommer ind på dit website. Målet med dine leads er at konvertere dem til kunder i din forretning, det kan du bl.a. gøre ved at lave en spændende forside på din hjemmeside, som får dem til at klikke rundt på din hjemmeside. Du har under 5 sekunder til at fange deres opmærksomhed, gør du ikke det, så surfer de videre til den næste.

  1. Den røde tråd

Genkendelighed er meget vigtigt. Derfor er det en god idé at udvælge et tema både ift. type af billeder, farver og dit logo, som vil gå igen både på din hjemmeside, de sociale medier, e-mails og hvor du ellers planlægger at være synlig online.

 

Det at få udført en online strategi, kan være ret dyrt, derfor kan du optage et lån, som du skal se som en investering i din forretning.