kontakt@ehandelsbladet.dk
onsdag, oktober 10, 2018
Konverteringsoptimering

Guide: sådan bliver virksomhedens hjemmeside succesfuld

Der findes tusindevis af hjemmesider på internettet, og langt de fleste indehavere ønsker, at hjemmesiden er så succesfuld som muligt. Er du en af disse, har du måske oplevet, at det kan være en lang og hård proces. Her får du derfor 3 gode råd, som kan gøre din hjemmeside mere succesfuld.

Brugervenlighed og budskab

Et af de vigtigste punkter, når det kommer til at have en god hjemmeside, er brugervenlighed. Hvis en hjemmeside er brugervenlig, er den nem at betjene, og den fungerer som forventet. Siden skal altså være opsat, så din målgruppe nemt kan navigere rundt på siden, men samtidig skal siden også være tilpasset din målgruppe. Det er her, dit budskab kommer ind. Hvis din målgruppe finder din hjemmeside, men budskabet ikke er helt klart, er det ikke sikkert, at de bliver på siden i lang tid. Derfor er det vigtigt, at du klargør dit budskab og din virksomheds værdier, når du laver din hjemmeside.

Ansæt et webbureau

Hvis hjemmesiden skal spille på alle punkter, kan du få hjælp til dette af et webbureau. Et webbureau kan tage sig af hjemmesidens kreative og tekniske udvikling. De kan derfor være et godt kort at have på hånden, hvis du selv har travlt med virksomhedens andre dele. Alt afhængigt hvad du ønsker, et webbureau skal hjælpe med, skal du betale for den service, de yder. Er budgettet lidt stramt, er det en mulighed at låne penge hertil. Få mere information om kviklån her.

Online markedsføring

Selvom et webbureau ofte har erfaring inden for online markedsføring, kan du også hjælpe hjemmesiden på vej, hvis du selv får en viden herom. Med viden om Google AdWords, SEO, sociale medier og måske brug af influencers har du større chance for at nå ud til endnu flere mennesker. Hvis du både bruger Google AdWords og søgemaskineoptimerede tekster, har du mulighed for at ligge i toppen af søgeresultaterne.