kontakt@ehandelsbladet.dk
onsdag, oktober 10, 2018
Konverteringsoptimering

Online marketing for begyndere

Hvis du lige har startet en virksomhed, og du har brug for flere kunder, så er online marketing en måde at skaffe dem på. Online marketing er det samme som traditionel markedsføring, hvor formålet er at promovere produkter og services — forskellen på de to er, at online marketing foregår på internettet. Der er et hav af forskellige måder at føre online marketing på. I det følgende vil du få et indblik i nogle af de metoder, du kan bruge. I nogle tilfælde kan det være dyrt at investere i online marketing. Derfor kan et SMS-lån være en mulighed.

Forskellige kanaler til online marketing

  • Sociale medier
  • Influencer
  • SEO
  • Pay-Per-Click

En af de mest velkendte former for online marketing er brugen af sociale medier. Hvis din virksomhed har en Facebookside, er det et oplagt sted at promovere din virksomheds produkter. Dette kan også gøres på andre sociale medier som Twitter og Instagram.

Endnu en måde at bruge de sociale medier som online marketing på, er ved at lave aftaler med influencers, som kan promovere dit produkt for deres følgere på de sociale medier. En influencer er en person, som har mange følgere på de sociale medier. Influencers har oftest indflydelse på deres følgere, og derfor kan online marketing med influencers styrke din virksomhed.

SEO betyder søgemaskineoptimering, og det handler om at skrive tekster, som både brugeren og søgemaskinerne kan forstå. Ved korrekt brug af SEO, har du mulighed for at få din hjemmeside vist på den første side på søgemaskiner som Google.

Pay-Per-Click, også kaldet PPC, er online marketing, hvor du kun betaler, når en kunde klikker på dit link. Med en tjeneste som Google AdWords har du mulighed for selv at bestemme, hvor mange penge, du vil give per klik. Prisen kommer an på, hvor mange konkurrenter du har. Med denne form for online marketing, er du mod et pengebeløb sikret en topplacering på søgemaskiner som Google.