digital marketing

Digital marketing som virker

Iværksætteri Marketing Nyheder Økonomi Produkter

I dag er der mange former for online markedsføring, som alle hver især appellerer til forskellige målgrupper. At skabe digital marketing, som er rettet mod sin målgruppe, er vigtigt i markedsføringen af en moderne virksomhed. Vil man ramme sin målgruppe, ja, så må man være der, hvor målgruppen er.

Alligevel er der mange, som mener at digital marketing er noget af et mysterium. Men er det virkelig sandt? Det er sagtens muligt at skabe digital markedsføring, som virker. Læs med, og find gode råd til hvordan du kan få digital markedsføring til at spille i din virksomhed.

Kend din målgruppe, og mød den der, hvor den er

Digital marketing er en interessant størrelse, da det aldrig før har været nemmere at kommunikere direkte med sin målgruppe. At få succes i sin markedsføring bliver på denne måde en hel del lettere – og det på en betingelse. For at nå sin målgruppe, er det nemlig nødvendigt at kende den ud og ind.

For at tage et eksempel, så prøv blot at forestille dig, at du sælger et produkt, der appellerer til 14-17-årige teenagepiger. Ville du fare ud og bruge hele dit markedsføringsbudget på bannerreklamer på en side om eksotiske krybdyr? Nej, vel – og hvorfor det? Fordi du er klar over, at du har bedre chancer for at ramme din målgruppe et sted, hvor den faktisk opholder sig.

Hvad så med at markedsføre til denne målgruppe på tv-kanaler? Nu blev det straks sværere! Har du godt kendskab til din målgruppe, er det nok heller ikke her du vil lægge dine reklamekroner. Nej, vil du ramme målgruppen teenagepiger på 14-17 år, får du nok en hel del større succes ved at markedsføre på de sociale medier, som er populære for tiden. Ja, med godt målgruppekendskab kan du formå at møde din målgruppe, der hvor den er.

målgruppeanalyse

Gør det nemt for kunden at kontakte dig

Det smukke med online reklamer og digital markedsføring er, at det gør det let for kunden at interagere med dig. I modsætning til eksempelvis en reklame ved et busskur, kan din målgruppe komme direkte i kontakt med dig via digital markedsføring – blot ved hjælp af et enkelt klik. At komme i kontakt med dig er altså super nemt for dine kunder, men du kan også gøre noget for at det bliver endnu lettere. Hvad?

Lige meget hvor god og appellerende en digital markedsføring du får skabt, vil de fleste potentielle købere højst sandsynligt give op midtvejs, hvis ikke du selv gør noget for at det er let at komme i kontakt med dig. Det kræver at du skaber dig en hjemmeside, som er overskueligt, let at finde rundt på – og vigtigt af alt: hurtig.

Når kunden ikke bliver afbrudt i sin købsproces undervejs af irriterende, små udfordringer, så er sandsynligheden for at der bliver foretaget et køb meget større. Vil du derfor have succes med online markedsføring, er det vigtigt at din virksomhed er synlig online og nem at finde frem til. Og så vil kunderne kunne kontakte dig nemt!