Hvad er MRM og hvorfor er det et uundværligt værktøj?

Posted by Redaktør on
Hvad er MRM og hvorfor er det et uundværligt værktøj?

Der er ikke nogen tvivl om, at markedsføring og administration af denne er noget af det mest vigtige i enhver virksomhed – stor som lille. Det kan dog være svært at holde 100% styr på, kordinere og administrere en større markedsføring, der måske er fordelt ud over flere afdelinger og skal fungere på flere niveauer.

Skal der styr på alle strategier og vil du gerne være sikker på, at der er en klar rød tråd gennem det hele, så jeres markedsføringsinvesteringer bliver udnyttet så optimalt som muligt, så er MRM et rigtig godt bud på en varig og holdbar løsning.

Læs med herunder og få et hurtigt indblik i MRM.

Du kan også læse en brugbar guide til marketing ressource management for at blive endnu klogere på emnet.

Hvad er MRM?

Med MMR eller Marketing Resource Management bliver det langt mere overskueligt at overse og strømline mele jeres markedsføring. Med MRM-software samler du alle arbejdsgange og målsætninger under en paraply, der gør det meget lettere at planlægge og udføre tingene i den rette rækkefølge.

Helt kort giver MRM dig muligheden for at samle:

  • Den strategiske planlægning og budgettering
  • Projektledelse
  • Kreativ udvikling og distribution
  • Content management, planlægning af medier og udførelse af disse
  • Event koordination
  • Udmåling af ressourcer

Kort sagt er værktøj, der er stort set uundværligt i ethvert større firma indenfor enhver branche. De mere moderne MRMversioner indeholder dog også en række mere avancerede og tekniske muligheder for at strømline og effektivisere en lang række arbejdsgange og sørge for at resultaterne indenfor jeres markedsføring ender med at give en fælles mening og et bedre resultat.

mrm

Hvorfor bruge Marketing Resource Management?

Helt overordnet ser handlede udviklingen af MRM om at spare både tid og ressourcer på markedsføring ved at strømline og effektivisere arbejdet og allerede dét i sig selv bør være grund nok til i hvert fald at være nysgerrig på området.

Det er i store træk en fælles portal for alle dine ansatte, der arbejder med markedsføring, således at alle har adgang til og kan arbejde i de forskellige projekter på samme tid – eller forskudt af hinanden. Det er en tidsbesparelse, der skærer ned på al kommunikation frem og tilbage, rettelser og mails, der skal diskuteres og besvares, fordi alle tingene er frit tilgængelige for alle involverede. Det giver langt mere tid til at koncentrere sig om flere projekter på en gang, men også for at fokusere på enkelte niveauer, når der er brug for det.

Hvad er fordelene ved at bruge MRM?

Vi lever i en digital tidsalder og det kan være svært at få noget til at glide fuldstændig glat uden brug af nettet – især, når det handler om større marketingsopgaver.

Der er ingen tvivl om at tidsbesparelse og effektivitet er de største fordele ved MRM og det gælder ikke bare for dig, det er også mere praktisk for de medarbejdere, der arbejder på de forskellige projekter. Der er med andre ord ikke nogen grund til ikke at overveje, om MRM er en investering for dig og din virksomhed, der kan være med til at spare tid og gøre en lang række arbejdsopgaver meget mere overskuelige for både dig og dine medarbejdere.