Sådan sørger du får, at din telemarketing virker

Posted by Redaktør on
Sådan sørger du får, at din telemarketing virker

Hvis du er ejer eller medejer i en større eller mindre virksomhed, så vil du nok også have så mange kunder som muligt. Til det benytter de fleste virksomheder sig af telemarketing eller et telemarketingbureau. Her ringer man op til potentielle kunder og giver dem et tilbud.

Dog er det ikke mange, der er vilde med at få sådan en opkald. Men hvad kan I gøre, for at jeres mødebooking virker? Læs mere om det her!

Derfor kan folk ikke lide det

I marketingsbranchen er der to former for markedsføring. Der er det, man kan kalder push, og det kan man kalder pull. Pull markedsføringsstrategier er f.eks. det, man bruger, når man laver søgemaskineoptimering. Her er det nemlig kunden selv, der søger efter dig, og du forsøger derefter at få kunden ved at have en attraktiv visning i Googles søgeresultater. Omvendt er det med push – her har den potentielle kunde ikke bedt om din henvendelse – det kommer helt ud af det blå! Her er det dig, der henvender dig til kunden.

Push markedsføring er f.eks. også alle de reklamer, man får smidt i hovedet, når man er på nettet. Folk kan for det meste bedst lige pull markedsføring, fordi de selv har bedt om det, de får. Find inspiration hos telemarketingbureauet partnerdialog.dk.

telebureau

En positiv start

Når du skal ringe og forsøge at få en kunde, så er det for det første naturligvis vigtigt, at du lyder positiv. Det går ikke at ringe en kunde op og så bruge en hel monoton stemmeføring – du skal lyde som et frisk pust, når du ringer. Du kan øve dig derhjemme og øve dig foran andre, og tag endelig den kritik til dig, du får.

Vær konkret, men brug de rigtige ord

Når du ringer, så vil den potentielle kunde i løbet af meget kort tid vurdere, om de gider tale med dig. Det er derfor vigtigt, at du er konkret med det samme, du ringer – du skal ikke ”beat around the bush” – for at bruge denne vending.

Du kan altid starte med at sige: ”Hej, jeg ringer fra XX, og jeg vil høre, om du kunne være interesseret i XX”. Hvis I f.eks. sælger markedsføring eller har et telemarketingbureau, så skal du ikke sige ”være interesseret i, at vi håndterer jeres markedsføring”. Det vil de fleste sige nej til. Forsøg i stedet for at sige ”være interesseret i at høre, hvordan vi kan øge jeres online trafik”.

Læg ikke skjul på, hvad I laver

De fleste vil med det samme gennemskue, hvad du har gang i. Der er derfor ingen grund til at forsøge at skjule det. Du kan starte med at sige ”Ja, jeg er sælger, men det havde du måske allerede regnet ud”. Folk kan godt blive irriterede, hvis du forsøger at være andet, end du er. Samtidig spiller du på kundens evne til at gennemskue jeres telemarketing, hvilket kan have en positiv effekt. Når du ringer, skal du også forsøge at holde fast i den potentielle kunde – kom derfor hurtigt til sagen!